Orbitrek Elite New Assembly Instructions


Notice to Consumers (English) / Avis aux consommateurs (Anglais) Notice to Consumers (French) / Avis aux consommateurs (Français)

Orbitrek Elite – Please replace page 5 of the manual with this insert (English) / Orbitrek Elite – S.V.P., remplacez la page 5 de votre guide par celle-ci. (Anglais)

Orbitrek Elite – Please replace page 5 of the manual with this insert (French) / Orbitrek Elite – S.V.P., remplacez la page 5 de votre guide par celle-ci. (Français)

Orbitrek Elite Magnetic- Please replace page 5 of the manual with this insert (English) / Orbitrek Elite Magnetic – Remplacez la page de votre guide par celle-ci. (Anglais)

Orbitrek Elite Magnetic- Please replace page 5 of the manual with this insert (French) / Orbitrek Elite Magnetic – Remplacez la page de votre guide par celle-ci. (Français) FAQs RE: Orbitrek Elite and Magnetic Elite New Assembly Instruction Program Questions fréquemment posées au sujet du Programme des nouvelles instructions de montage des appareils Orbitrek Elite et Magnetic Elite 1. Why is Thane issuing this important notice to Orbitrek Elite and Magnetic Elite customers?
It has come to our attention that the placement of a spring washer is incorrectly described on page 5 (five) of the written assembly instructions included with the Orbitrek Elite and Magnetic Elite. If the spring washer is incorrectly installed, the connections may loosen and permit undue stress and bolt damage, which could pose a fall hazard to consumers. Thane is unaware of any reported injuries due to the improper placement of the spring washer.
1. Pourquoi Thane publie-t-il cet avis important aux propriétaires des appareils Orbitrek Elite et Magnetic Elite ?
Nous avons été avisés que la pose d’une rondelle à ressort n’est pas correctement expliquée en page 5 (cinq) du guide de montage qui accompagne les appareils Orbitrek Elite et Magnetic Elite. Si la rondelle à ressort n’est pas correctement positionnée, le raccord pourrait se desserrer, créer une pression excessive et endommager le boulon, ce qui provoquerait un risque de chutes pour les utilisateurs. Jusqu’à présent, Thane n’a reçu aucune information au sujet de blessures qui auraient été causées par un mauvais positionnement de la rondelle à ressort.
2. How can I tell if my Orbitrek Elite or Magnetic Elite is included in this Program?
All Orbitrek Elite and Magnetic Elites sold in Canada from approximately May of 2007 to May of 2009 are subject to the Program. No other Orbitrek-branded elliptical gliders are included in this Program.
2. Comment savoir si mon appareil Orbitrek Elite ou Magnetic Elite est touché par ce Programme?
Tous les appareils Orbitrek Elite et Magnetic Elites vendus au Canada entre approximativement mai 2007 et mai 2009 sont touchés par ce Programme. Les autres exerciseurs elliptiques de marque Orbitrek ne sont pas touchés par ce Programme.
3. Are other Orbitrek models other than the Orbitrek Elite and Magnetic Elite included in this Program?
No. No other Orbitrek-branded elliptical gliders are included in this Program.
3. Est-ce que les modèles Orbitrek autres que les modèles Orbitrek Elite et Magnetic Elite sont touchés par le Programme ?
Non. Les autres exerciseurs elliptiques de marque Orbitrek ne sont pas concernés par le Programme.
4. Has Thane received any reports of injuries?
Thane is unaware of any reported injuries due to the improper placement of the spring washer.
4. Thane a-t-il reçu des comptes-rendus de blessures?
Thane n’a pas été informé de blessures subies, suite à un mauvais positionnement de la rondelle à ressort.
5. What is Thane doing to address this issue?
Thane is providing new assembly instructions to all consumers with an Orbitrek Elite or Magnetic Elite Elliptical Glider subject to this Program. Thane is directly contacting consumers with affected units and providing the new instructions, which can also easily be downloaded by visiting our Orbitrek Elite New Assembly Instructions Program page here.
5. Comment Thane traite-t-il ce problème?
Thane fournit de nouvelles instructions de montage à tous les clients en possession d’un appareil elliptique Orbitrek Elite ou Magnetic touché par ce Programme. Thane communique directement avec les clients concernés et leur envoie les nouvelles instructions. Celles-ci peuvent aussi être téléchargées sur le site du Programme pour de nouvelles instructions d’assemblage Orbitrek Elite ici.
6. Did a Canadian regulator require Thane to conduct this program?
No. We voluntarily notified Health Canada about the instruction issue and, in cooperation with Health Canada, Thane is providing new instructions to all consumers with affected Orbitrek Elite and Magnetic Elite models.
6. Est-ce que ce Programme a été exigé par un organisme de réglementation canadien?
Non. Nous avons-nous-même avisé Santé Canada de ce problème. Thane fournit de nouvelles instructions à tous les propriétaires de modèles Orbitrek Elite et Magnetic Elite, en collaboration avec Santé-Canada.
7. Can I continue to use my Orbitrek Elite or Magnetic Elite glider?
No. You should stop using your unit until you inspect it and confirm that the spring washer is in the correct location. Thane is directly contacting consumers to provide new assembly instructions, which can also be located on and downloaded by visiting the Orbitrek Elite New Assembly Instructions Program page here.
7. Puis-je continuer à utiliser mon exerciseur elliptique Orbitrek Elite ou Magnetic Elite ?
Non. Vous devez cesser de l’utiliser jusqu’à ce que vous l’ayez vérifié et vous être assuré que la rondelle à ressort est bien positionnée. Thane communique directement avec les clients concernés et leur fait parvenir de nouvelles instructions. Celles-ci peuvent aussi être consultées et téléchargées sur le site du Programme pour de nouvelles instructions de montage Orbitrek Elite ici.
8. How can I obtain new assembly instructions for my Orbitrek Elite or Orbitrek Magnetic Elite?
Thane is directly contacting consumers to provide new assembly instructions. The new instructions will automatically be mailed to the shipping address we have on file for you. If you have moved, you can contact Thane at 877-771-7017 or you may download the new instructions online by visiting the Orbitrek Elite New Assembly Instructions Program page at here.
8. Comment puis-je obtenir les nouvelles instructions d’assemblage pour mon appareil Orbitrek Elite ou Orbitrek Magnetic Elite ?
Thane communique directement avec les clients concernés et leur fournit les nouvelles instructions. Celles-ci seront automatiquement postées à votre adresse de livraison que nous conservons dans nos registres. Si vous avez déménagé, vous pouvez communiquer avec Thane au 877-771-7017 ou vous pouvez télécharger les instructions sur le site du Programme pour de nouvelles instructions de montage Orbitrek Elite ici.
9. My Orbitrek Elite or Magnetic Elite appears to be operating okay. Can I continue to use it?
No. You should stop using your Orbitrek Elite until you inspect it and confirm that the spring washer is in the correct location. If the spring washer has been installed correctly; please perform all regular product maintenance by inspecting and tightening the bolts and lock nuts prior to continued use of the product.
9. Mon appareil Orbitrek Elite ou Magnetic Elite semble fonctionner correctement. Puis-je continuer à l’utiliser?
Non. Vous devez cesser de l’utiliser jusqu’à ce que vous l’ayez vérifié et vous être assuré que la rondelle à ressort est bien positionnée. Si la rondelle à ressort a été correctement installée, veuillez effectuer les vérifications usuelles de l’appareil en vérifiant et en resserrant les boulons et les contre-écrous avant de le réutiliser.
10. What do I do if it appears that the spring washer has not been installed in the correct location?
If the spring washer has NOT been installed correctly; please disassemble the pedals of your product. Inspect the pedal hinge bolts and crank for damage. If the bolts and crank show no signs of damage or excess wear, reassemble the pedals following the new instructions. Should you notice excess wear or damage to the pedal hinge bolts or the crank, please contact Thane at 877-771-7017.
10. Que dois-je faire si je constate que la rondelle à ressort n’a pas été installée au bon endroit?
Si la rondelle à ressort n’a pas été installée au bon endroit, veuillez démontez les pédales de l’appareil. Vérifiez les dommages éventuels aux boulons des charnières et du dérailleur des pédales. Si ces boulons ne présentent ni dommage ni usure excessive, vous pouvez remonter les pédales en suivant les nouvelles instructions. Si vous constatez une usure excessive ou des dommages au niveau des boulons des charnières et du dérailleur des pédales, veuillez communiquer avec Thane au 877-771-7017.
11. Can I get a refund for my Orbitrek Elite or Magnetic Elite?
No. Thane will provide new instructions to update the Instruction Manual that came with your Orbitrek Elite or Magnetic Elite. The new instructions will automatically be mailed to the shipping address we have on file for you. If you have moved, you can contact our Orbitrek Elite Customer Service toll-free at 877-771-7071 or you may download the new instructions online by visiting the Orbitrek Elite New Assembly Instructions Program page here.
11. Puis-je me faire rembourser mon appareil Orbitrek Elite ou Magnetic Elite?
Non. Thane vous fournira de nouvelles instructions pour mettre à jour le Guide de montage original que vous avez reçu avec votre appareil Orbitrek Elite ou Magnetic Elite. Les nouvelles instructions seront automatiquement postées à votre adresse de livraison que nous conservons dans nos registres. Si vous avez déménagé, vous pouvez joindre Thane au 877-771-7017 ou vous pouvez télécharger les instructions sur le site du Programme pour de nouvelles instructions de montage Orbitrek Elite ici.
12. What do I do if my mailing address has changed?
If you have moved, you can contact our Orbitrek Elite Customer Service toll-free at 877-771-7071 or you may download the new instructions online by visiting the Orbitrek Elite New Assembly Instructions Program page here.
12. Que dois-je faire si mon adresse postale a changé?
Si vous avez déménagé, vous pouvez joindre le Service à la clientèle Orbitrek Elite au numéro vert : 877-771-7071 ou vous pouvez télécharger les instructions sur le site du Programme pour de nouvelles instructions de montage Orbitrek Elite: ici.